Berne’s favorieten

In dit winkelcentrum spreek ik vaak met vrienden af. We kunnen er goed shoppen en lekkere koffiedrinken

Feestcafé De Vrienden
Bij De Vrienden is het altijd goed druk, als je echt goed wilt dansen dan moet je hier niet zijn. Maar het is een goede plek om nieuwe mensen te ontmoeten!

Dansen

Echte aanrader voor studenten, super goede sfeer en ze organiseren veel activiteiten zoals puz quizzen

Het AKT Kantoor
Het AKT-kantoor voelt als mijn tweede woonkamer waar ik altijd even naar toe kan om een praatje te maken met mijn mede-studenten.

Chupitos
Als ik uit ga ben ik altijd eerst even met mijn vrienden in Chupitos te vinden, vele shotjes later besluiten we dan vaak om er toch de hele avond te blijven en lekker te dansen.

Spoorwegmuseum
Ik kwam hier als klein meisje al regelmatig met mijn opa en oma en nog steeds kan ik verwonderd zijn door alle treinen.

Tweedehands winkel Episode
Episode is de belichaming van een georganiseerde chaos. Er zijn veel te veel spullen in de winkel, maar ze zijn netjes gesorteerd op kleur, materiaal en soort. Als je een onconventioneel themafeest moet bijwonen, weet ik zeker dat je er iets geweldigs voor kunt vinden in Episode

Zwembad Den Hommel
Ik probeer elke week ongeveer een half uurtje baantjes te trekken, zwemmen is namelijk erg goed voor je hele lichaam. Op deze manier kan ik de dag altijd lekker beginnen.

Terras op De Neude
De Neude is een plek waar ik vaak afspreek met mijn vrienden, middenin de binnenstad!

Veel cafés

Het is zo'n mooi gebouw om te bezoeken en om een foto van te maken. Aangezien het mooi in het centrum van de stad ligt, vind ik het heerlijk om door de buurt te wandelen, het gebouw te bezoeken en trots te zeggen dat ik een UU-student ben :)

SVO Bar
Als student aan de faculteit geesteswetenschappen ben ik regelmatig in de SVO-bar te vinden. Het is een fijne plek om te studeren en s’avonds als de bar open gaat voor activiteiten veranderd het in een gezellige ontmoetingsplek.

Gamestate Arcade games
Het aanbod aan spellen is erg groot en het is een fantastisch gevoel als je veel roze kaartjes hebt gewonnen na een spel!

Arcade games

Universiteitsmuseum Utrecht
Het museum stimuleert actieve deelname van het publiek en richt zich op wetenschapseducatie, wat ik erg interessant vind.

Poolcafé Hart van Utrecht
Als je goede nacho's en bier wilt om met je vrienden te delen tijdens een spelletje pool, dan is dit de plek om naartoe te gaan. Bovendien is het een geweldige manier om aan je vrienden te bewijzen hoe goed je bent in poolen, vooral als ze je eerst niet geloofden.

Strand Oog in Al (SOIA)
Fijn grasstukje om te zitten aan het grote kanaal en perfect voor zonnige dagen

Stadstrand

Leidsche Rijn centrum
Eens in de zoveel tijd pak ik mijn fiets en fiets ik even naar Leidsche Rijn Centrum toe. Het voelt altijd of ik dan even in een andere wereld ben. En uiteraard pak ik altijd even de Jumbo Foodmarket voordat ik weer terug ga.

Koffiebar Anne & Max Utrecht
Ook een goede locatie als je een plek zoekt om te studeren!

Dit kasteel is een hele belevenis, je stapt even terug in de tijd.

Ik geniet vooral van kanoën op de Oudegracht waar vrolijke mensen chillen aan de grachten.

Mick O'Connells
Met deze kroeg lijkt het net of je je even in Ierland bevindt. Een leuke plek om te borrelen met mensen!

Drift 23
Een karakteristiek gebouw met veel geheime plekjes.

Restaurant UNO
Dit restaurant biedt heel veel verschillende hapjes aan. Een erg leuke plek om eens goed uit eten te gaan!

Julianapark
In elk seizoen is het juliana park een fijne plek om te wandelen. En in de zomer kan je er heerlijk picknicken tussen de kippen

Tunnel onder de Ganzenmarkt
In de avond wordt je verwonderd door deze lichtgevende tunnel, die onderdeel is van de verschillende lichtobjecten in Utrecht.

Maximapark
Máximapark is waar het groen en het moderne elkaar ontmoeten. Het is een heerlijke plek om een wandeling te maken en de dagelijkse stress van je af te schudden.

Fort bij Rijnauwen
Het is moeilijk om Fort Rijnauwen te missen als je 's ochtends gaat hardlopen door het bos in Amelisweerd. De geschiedenis achter de muren voegt een beetje karakter toe aan het bos en zijn prachtige flora en fauna. De zonsondergangwandelingen daar zijn ook geweldig, probeer het zeker in de eerste maanden van mei, wanneer het het perfecte weer is.