“Het is moeilijk om Fort Rijnauwen te missen als je 's ochtends gaat hardlopen door het bos in Amelisweerd. De geschiedenis achter de muren voegt een beetje karakter toe aan het bos en zijn prachtige flora en fauna. De zonsondergangwandelingen daar zijn ook geweldig, probeer het zeker in de eerste maanden van mei, wanneer het het perfecte weer is.”

Berne

“Ik vind het heerlijk om hier eventjes tussen alle drukte door te wandelen in de natuur en van het mooie weer te genieten.”

Stephan

“Het fort zelf is erg mooi, en ik houd ook van het bos eromheen. Er lopen vaak speelse schapen rond het fort!”

Manu

Universiteitsmuseum Utrecht
Het wetenschapsmuseum van de stad!

Bios Pathé Leidsche Rijn
Deze bioscoop heeft 7 zalen en bevindt zich op het dak van de Leidsche Rijntunnel aan de A2

Rooftop cinema

Botanische Tuinen
Een echte aanrader als je wat tijd overhebt tussen je colleges door, alle studenten van de UU hebben gratis toegang

Date locatie

Julianapark
Park, speeltuin en dierentuin in één!

Een prachtig historisch UU gebouw in de binnenstad

Maximapark
Het Máximapark is ongeveer even groot als Central Park in New York!

Hoewel het kasteel het grootste van Nederland is, zijn er niet veel toeristen/bezoekers. Als je een museumkaart hebt, hoeft je geen entree te betalen

Zwembad Den Hommel
Voor echte waterratten!

Lebowski is een van de "must" -plekken voor studenten vanwege de funky sfeer en de frequente evenementen zoals pubquizavonden.

Tivoli is een hotspot voor studenten die daar samenkomen voor concerten en evenementen van welke aard dan ook.

Drift 23
Een karakteristiek gebouw met veel geheime plekjes.

Tunnel onder de Ganzenmarkt
In de avond kun je unieke foto's maken in deze tunnel