“Het museum stimuleert actieve deelname van het publiek en richt zich op wetenschapseducatie, wat ik erg interessant vind.”

Berne

“Dit unieke museum moedigt mensen aan om deel te nemen aan wetenschappelijk onderzoek.”

Studentlife Team

Mick O'Connells
Een stukje Ierland in Utrecht!

Een prachtig historisch UU gebouw in de binnenstad

Spoorwegmuseum
Treinen, Treinen en nog eens Treinen

De one-stop-shop voor alles wat je nodig hebt in het leven.

Stadsschouwburg Utrecht
Dit theatergebouw en zijn leuke architectuur is een culturele hotspot voor zowel studenten als docenten.

Poolcafé Hart van Utrecht
Een gezellig café waar je kunt poolen met je vrienden, middenin het centrum van Utrecht.

Hoewel het kasteel het grootste van Nederland is, zijn er niet veel toeristen/bezoekers. Als je een museumkaart hebt, hoeft je geen entree te betalen

Lebowski is een van de "must" -plekken voor studenten vanwege de funky sfeer en de frequente evenementen zoals pubquizavonden.

Centraal Museum
Een stukje cultuur in het centrum van Utrecht, er zijn verschillende wisselende exposities uit zowel oude als moderne kunst.

Leuke binnentuin

Terras op De Neude
Het meest winstgevende plein in monopoly heeft ook heerlijke terrasjes.

Veel cafés

Koffiebar Anne & Max Utrecht
In de zomer is het heerlijk vertoeven in de binnentuin.