“Een historische plek waar de Unie van Utrecht getekend werd in 1579, wat uit eindelijk geleid heeft tot de formatie van de Nederlandse Republiek! Nu is het de locatie waar alle academische ceremonies plaatsvinden.”

Studentlife Team

“Elke keer als ik op deze locatie loop, motiveert het me altijd.”

Derin

“Het is zo'n mooi gebouw om te bezoeken en om een foto van te maken. Aangezien het mooi in het centrum van de stad ligt, vind ik het heerlijk om door de buurt te wandelen, het gebouw te bezoeken en trots te zeggen dat ik een UU-student ben :)”

Berne

Poolcafé Hart van Utrecht
Een gezellig café waar je kunt poolen met je vrienden, middenin het centrum van Utrecht.

Studio M
Media en Cultuur: Maak het praktisch!

Tivoli is een hotspot voor studenten die daar samenkomen voor concerten en evenementen van welke aard dan ook.

Hoewel het kasteel het grootste van Nederland is, zijn er niet veel toeristen/bezoekers. Als je een museumkaart hebt, hoeft je geen entree te betalen

Louis Hartlooper Complex
Vroeger een politiebureau, nu een van de leukste bioscopen van de stad

Art house

Het Griftpark bevindt zich op een paar minuten afstand van de binnenstad, een populaire plek om met vrienden af te spreken

SVO Bar
Geesteswetenschappen: Maak het praktisch!

De one-stop-shop voor alles wat je nodig hebt in het leven.

Het AKT Kantoor
Media en Cultuur: Een tweede thuis

Universiteitsmuseum Utrecht
Het wetenschapsmuseum van de stad!

Drift 23
Een karakteristiek gebouw met veel geheime plekjes.