“Veruit mijn favoriete plek om van muziek te genieten is in een concertzaal of een restaurant gedurende de dag en hun vele club-evenementen tijdens de nacht.”

Smaranda

“In Tivoli heb je niet alleen de beste concerten maar ook de gezelligste dansavonden worden hier georganiseerd.”

Studentlife Team

“Lemongrass Chai Latte in het café van Tivoli is onweerstaanbaar lekker! Ook zal ik nooit vergeten toen mijn moeder daar een gemberthee bestelde en ze een enorme stuk gember in heet water kreeg geserveerd... We realiseerden ons toen dat in Nederland bijvoorbeeld een muntthee gewoon heet water met muntblaadjes is. Vind je het niet geweldig om nieuwe dingen te leren over verschillende landen?”

Fayruz

Hoewel het kasteel het grootste van Nederland is, zijn er niet veel toeristen/bezoekers. Als je een museumkaart hebt, hoeft je geen entree te betalen

De one-stop-shop voor alles wat je nodig hebt in het leven.

Louis Hartlooper Complex
Vroeger een politiebureau, nu een van de leukste bioscopen van de stad

Art house

Stadsschouwburg Utrecht
Dit theatergebouw en zijn leuke architectuur is een culturele hotspot voor zowel studenten als docenten.

De witte inrichting en het natuurlijke licht maakt dit een perfecte plek om te concentreren.

Een prachtig historisch UU gebouw in de binnenstad

Restaurant Vapiano
Niet alleen een lekker restaurant, maar ook een heerlijke studieplek!

Het Griftpark bevindt zich op een paar minuten afstand van de binnenstad, een populaire plek om met vrienden af te spreken

Poolcafé Hart van Utrecht
Een gezellig café waar je kunt poolen met je vrienden, middenin het centrum van Utrecht.

Bios Pathé Leidsche Rijn
Deze bioscoop heeft 7 zalen en bevindt zich op het dak van de Leidsche Rijntunnel aan de A2

Rooftop cinema

Bioscoop Pathé Rembrandt
De super sfeervolle Rembrandtbioscoop is het perfecte startpunt van een avondje uit.