“Ze zeggen dat worstelen met andere mensen beter is dan alleen worstelen, dus kom ik naar de bibliotheek om mezelf eraan te herinneren dat het niet alleen om mij gaat. Het is iedereen en als zij het kunnen, kan ik het ook.”

Fayruz

“Hier heb ik al heel wat vergaderingen, studiesessies en all-nighters gehad. Ik vind deze UB een hele fijne plek om me echt te focussen. Daarnaast is het zo’n mooi gebouw!”

Lobke

“Ik vind het echt heel fijn om hier college te volgen en in de kamer van mijn studievereniging kan ik lekker chillen met mijn studiegenoten.”

Vito

Het Griftpark bevindt zich op een paar minuten afstand van de binnenstad, een populaire plek om met vrienden af te spreken

Janskerkhof 3 Studieplek
Verborgen studieplek in een van de faculteitsgebouwen

Natuurgebied Amelisweerd
Tip! verken Amelisweerd vanuit de kano!

Tivoli is een hotspot voor studenten die daar samenkomen voor concerten en evenementen van welke aard dan ook.

Lebowski is een van de "must" -plekken voor studenten vanwege de funky sfeer en de frequente evenementen zoals pubquizavonden.

Een prachtig historisch UU gebouw in de binnenstad

Gebouw Koningsberger
Een heerlijke plek om te studeren - alleen of samen.

Universiteitsbieb Science Park
De Universiteitsbibliotheek is niet alleen meer een gebouw vol boeken, maar ook een centrum waar mensen elkaar ontmoeten en kennis uitwisselen.

It's a Present!
Op zoek naar het perfecte cadeau? Bezoek It's a Present!

Louis Hartlooper Complex
Vroeger een politiebureau, nu een van de leukste bioscopen van de stad

Art house

De one-stop-shop voor alles wat je nodig hebt in het leven.