“Een mooi park waar je goed met vrienden kunt picknicken. Ook een boeiende geschiedenis, want door de gasfabriek die er tot 1960 stond, was het de meest vervuilde plek in Utrecht.”

Thomas

“Terwijl ik doelloos rondwandel in Griftpark, vergeet ik mijn stress. Ik richt me alleen op het groene landschap, de eenden die rustig in de vijver zwemmen en de bomen. Als je een pauze neemt van het studeren, raad ik je ten zeerste aan om een wandeling te maken in het park, omdat het een verjongende ervaring voor de ziel kan zijn.”

Fayruz

“De ideale plek om met je vrienden te BBQ in Utrecht, en je zal zeker niet de enige zijn!”

Wilhelminapark
Dit 122 jaar oude park is Utrecht's meest favoriete plek voor een zomerse BBQ.

Teds Utrecht Oudegracht
Dé ultieme brunchplek van Utrecht, waar elke dag aanvoelt als een weekenduitje.

Hoewel het kasteel het grootste van Nederland is, zijn er niet veel toeristen/bezoekers. Als je een museumkaart hebt, hoeft je geen entree te betalen

Tivoli is een hotspot voor studenten die daar samenkomen voor concerten en evenementen van welke aard dan ook.

Sportcentrum Olympos
Wat voor sport je ook doet, je kunt terecht bij Olympos!

Een prachtig historisch UU gebouw in de binnenstad

De one-stop-shop voor alles wat je nodig hebt in het leven.

Spelletjeswinkel Subcultures
Eén van de spelletjeswinkels van Utrecht!

Poolcafé Hart van Utrecht
Een gezellig café waar je kunt poolen met je vrienden, middenin het centrum van Utrecht.

De witte inrichting en het natuurlijke licht maakt dit een perfecte plek om te concentreren.

Boekhandel Steven Sterk
Ontdek literaire schatten naast de iconische Domtoren.