Fayruz s favorieten

Dit is gemakkelijk mijn favoriete plek in Utrecht. Ik kan hier gemakkelijk urenlang verdwalen en vind altijd iets om te doen. Ik hou ervan dat het alles heeft, van Amazing Oriental, de Bruna-boekhandel en Action tot kledingwinkels, Lush en talloze andere winkels, evenals geweldige restaurants.

Plantjesmarkt
Bloemen doen me altijd denken aan mijn moeder, die van de ene bloesem naar de andere huppelde als een klein meisje dat haar gelukkige plek vond. Er zijn zoveel mooie bloemen en planten op deze markt. Gewoon rondwandelen tussen hen in maakt mijn dag beter.

Terwijl ik doelloos rondwandel in Griftpark, vergeet ik mijn stress. Ik richt me alleen op het groene landschap, de eenden die rustig in de vijver zwemmen en de bomen. Als je een pauze neemt van het studeren, raad ik je ten zeerste aan om een wandeling te maken in het park, omdat het een verjongende ervaring voor de ziel kan zijn.

De Vechtsebanen Sports & Businesscampus
Ik ben absoluut dol op het feit dat er een gezellige plek is om te ontspannen, iets te eten te pakken en iets verfrissends te drinken na het schaatsen met vrienden. Ik zal mijn ervaring hier voor altijd blijven herinneren, vooral mijn valpartijen (LOL, ik ben geen geweldige schaatser, ik kom uit een woestijngebied). Ook was het de beste plek om te zijn tijdens het vieren van Valentijnsdag met mijn vrienden.

Kushiin
Niet alleen is hun koffie geweldig, maar het personeel is ook fantastisch en hun zoute karamelcake is om voor te sterven! Houd ook je Shazam open, want je wilt misschien weten welk nummer ze spelen. Ze serveren ook heerlijk eten, vooral bij de brunch. Bovendien bieden ze WiFi en stopcontacten, waardoor het een handige plek is om te werken. En het beste van alles? Het ligt direct naast de bibliotheek, dus wanneer ze sluiten, verhuis ik gewoon naar de bibliotheek.

Ze zeggen dat worstelen met andere mensen beter is dan alleen worstelen, dus kom ik naar de bibliotheek om mezelf eraan te herinneren dat het niet alleen om mij gaat. Het is iedereen en als zij het kunnen, kan ik het ook.

Cha Cha Bubble tea & Coffee
Dit is een van mijn favoriete bubble tea plekken in Nederland, vooral tijdens de zomer zodat ik hun speciale ijsthee met de geweldige tapioca of andere gelei kan drinken. En het personeel is zo vriendelijk. Ik heb hier ook voor het eerst warme bubble tea geprobeerd en nu kan ik niet meer zonder hun warme groene appeltaart thee met mango gelei.

Lemongrass Chai Latte in het café van Tivoli is onweerstaanbaar lekker! Ook zal ik nooit vergeten toen mijn moeder daar een gemberthee bestelde en ze een enorme stuk gember in heet water kreeg geserveerd... We realiseerden ons toen dat in Nederland bijvoorbeeld een muntthee gewoon heet water met muntblaadjes is. Vind je het niet geweldig om nieuwe dingen te leren over verschillende landen?